AKCJA
PODPIS zbieramy 100 000 podpisów pod ustawą
FORUMMATEK.PL
Pierwsze zbieranie
podpisów zaczęliśmy pod Kolumną Zygmunta 3/4 sierpnia 2013r.
ogólna instrukcja:
okazało się że zbieranie
podpisów idzie szybko - 30/godzinę = 100 na 3 godziny
gdzie najlepiej?
- hipermarket, kościół,
mecz, teatr, kino - galeria handlowa
wiadomo tam gdzie są ludzie
co zabrać ?
podkładki - kilka!, długopisy
na sznurku - plus zapas, karty do głosowania
(jedna podkładka jak wychodzi tłum z kościoła to za mało! )
jak zbierać podpisy ?
najpierw pytać czy zna Pan
Pani PESEL - bez tego ani rusz - podpis będzie nie ważny
wypełnić kartę i zliczyć ilość
ważnych podpisów.
(czasami ludzie nie wpiszą rzeczonego peselu albo nabazgrolą coś)
dlaczego ustawa obywatelska
a nie poselska ?
taka ustawa jest nieśmiertelna
- nie uda się zebrać teraz posłów do głosowania - to w następnej
kadencji.
Ustawa poselska umiera wraz z kadencją. (co nie znaczy że nie
będziemy prosić posłów o taką ustawę)
wpisujemy - miejscowość (na
razie nie wpisujemy daty)
ile podpisów mam zebrać ?
120 000 czyli
500 na osobę
200 osób niech zbierze po 500 podpisów - jeśli będzie za dużo to
uzupełnią one braki
błędów wg nas będzie około 20% zatem trzeba zabrać 20 tyś więcej
Najważniejsze zasady
1. Podpisy
zbieramy na listach według wzoru
2. Osoba popierająca projekt podpisuje listę własnoręcznie.
3. Na listach wypełniamy wszystkie rubryki, dane tak jak w dowodzie
osobistym, imię lub imiona (jeśli ktoś ma dwa), nazwisko w pełnym
brzmieniu, adres zamieszkania, numer PESEL, podpis.
4. Podpisy mogą złożyć wyłącznie osoby pełnoletnie i posiadające
obywatelstwo polskie.
5. Zakazane jest przymuszanie do złożenia podpisu oraz zbieranie
podpisów na terenie urzędów administracji rządowej, samorządu
terytorialnego i sądów.
6. Zbierający podpisy musi mieć egzemplarz projektu ustawy wraz z
uzasadnieniem, podpisujący musi mieć możliwość wglądu w ich tekst.
7. Druki list (puste) można powielać.
8. Na listach nie wolno tworzyć dodatkowych rubryk (dorysowywać).
9. Przy wypełnianiu listy unikamy poprawek lub skreśleń, jeżeli
zajdzie taka konieczność, poprawka winna być parafowana podpisem
osoby udzielającej poparcia.
10. Ważne są tylko oryginały podpisanych list (kopia jest
bezwartościowa).
11. Nie można przesyłać list faksem ani pocztą email.
12. Nie można tworzyć kopii podpisanych list.
13. Na listach nie dokonujemy żadnych opieczętowań czy adnotacji.
14. Drugą stronę listy pozostawiamy nienaruszoną (czystą).
15. Listy z podpisami przesyłamy pocztą lub kurierem na adres
DzielnyTata Stryjeńskich 10 m 76 02-791 Warszawa
16. Formularze z
podpisami przed dostarczeniem do przedstawiciela czy wysłaniem
pocztą trzeba przechowywać w bezpiecznym miejsc.
17. Na zebranie podpisów mamy tylko 3 miesiące? - nie prawda
możemy to zbierać aż do skutku - na zgłoszenie mamy 3 miesiące po
zebraniu podpisów
w pomoc zbierania podpisów na
starym mieście aktywnie włączyła się stacja TVN